Fixarjobb åt dottern

THE OLD PAINTER. (cred: Apartment Therapy)
Tillbringade hela fredagen med att spackla, slipa och grundmåla Dotterns nyinköpta etta i Solna. Enda sättet att få henne att flytta hemifrån i den hopplösa bostadssituationen som råder i Stockholm var att knacka på hos banken och med frugans och min bostadsrätt som pant ta lån. Hon bodde hemma ett par månader efter att ha bott i andra hand i en söderförort, men det funkade inte speciellt bra för varken henne, mig eller Gumman. Men tjejen får förstås betala räntekostnaderna till oss.
     Hursomhelst började vi i går fixa till ettan. Och det känns i gammelkroppen i dag. Jag som lovade mig själv att aldrig mer hålla på med stora hemjobb efter att ha rustat upp villan som vi flyttade in i med småungarna tidigt 90-tal. Men, vad gör man inte för ungarna? Ont i ryggslutet, öm i axlarna, träningsvärk i låren. Och så väntar ett nytt målarpass i dag. Men slipningen är i alla fall klar; den är för j-lig och gör att man snyter damm även dagen efter. Och så snöar (!) det ute. Suck…

 

 FIRAD HOCKEYSPELARE. 
I dag får vi i alla fall fira den kanadensiske hockeylegendaren Gordie Howe, som fyller 84 år. Han spelade i NHL mellan åren 1946 och 1980 och är en av de största lirarna genom tiderna. Den tuffe högerforwarden har förgyllt många hockeyögonblick för mig och miljoner andra hockeyvänner.

Gordie Howe, NHL, hockey