Stavgång på G

GLÖMT SKIDORNA? (cred: Stadium)

Du märker att du blivit gubbe när… man, som jag, i 50 år alltid motionerat genom att idka bollspel – pingis, tennis, badminton och squash – och helt plötsligt säger knäna (och Ortopeden) att det här håller inte längre, du får bara gå eller cykla, varför inte stavgång? Där någonstans drar jag nog gränsen, stavar är inte riktigt min melodi, stavar är för skidåkning är min åsikt.
     Å andra sidan minns jag när en Kompis och jag på 60-talet satt och drack mellanöl en kväll vid porten till vår skola och hånade en ”gubbe” som sprang varv efter varv runt skolområdet, det var något vi aldrig sett förut – utanför idrottsarenorna. Till slut tröttnade Löparen på oss och kom fram och sa att det är nyttigt att jogga och att det kommer att bli framtidens grej. Jojo, tänkte vi och garvade när han återupptog löpningen igen. Kanske man inte garvar åt stavgång heller om några år…

stavgång
micke

gillar din blogg skarpt, jag är "bara" 47 år, men oj hur man känner igen sig !

Fortsätt skriva, du skriver bra !!


Svar: Verkligen roligt att höra! Snart har du passerat 50-årsstrecket och då kan du, om du vill, räkna in dig till gubbarna:)
Allan Ladd