Let it snow

 S:T ERIKSGATAN, STOCKHOLM, 07.00.
Snön föll tätt och vackert när jag gick till jobbet i morse. Det har snöat hela natten, så det ligger väl ett 2–3 centimeters snötäcke på huvudstadens gator. Det är egentligen för varmt, bara runt 0 grader, men man får glädjas åt det lilla.
     Det kommer inte lika mycket snö på vintrarna numera, enligt min uppfattning. Jag minns en vinter i den småstad i Norrland som jag växte upp i, det var så mycket snö så att det gick att göra riktiga snögrottor. Snögrottor förresten, vi byggde ett hus, ja ett snöslott, av den packade snön på gården. Vi kunde gå raklång från rum till rum med snötaket hängande över oss. Ja, det var som Ishotellet – fast utan is, sängar, bar, marknadsföring och gäster. Det var bara Tryggve och jag, två femåriga snöänglar som njöt av vintern.
snö, Stockholm, Ishotellet