Börjar släktforska

ATT SÖKA SINA RÖTTER.
IT-teknikern har börjat släktforska, trots att grabben bara är 45 år. Att släktforska är verkligen ett åldertecken. Jag har ännu inte börjat, trots att jag är gubbe. IT-teknikern har kommit ända till början av 1700-talet i sitt digitala letande efter sina rötter.
     – Ska inte du börja? frågade han mig.
     Nja, jag känner ju inte till mina rötter så bra. Jag vet när Morsan är född. Farsan, som försvann innan jag fyllt två, har jag noll koll på. Men IT-teknikern fick i alla fall Morsans uppgifter och lite knapphändigt om Farsan. Dagen efter återkom den rackarn med mitt digitala släkträd som sträckte sig ett par generationer tillbaka, där den äldsta, Anders G, var född 1853. Imponerande! Det här blir något för mig att ta tag i – den dagen jag blir pensionär. 
rötter, pensionär