Dags för 5:2-diet

BIBELN FÖR 5:2-BRUKARE.

På en fest i helgen sade Gumman att jag började få en gravidmage. Inte kul att höra, även om hon försökte backa. Så nu har hon fått mig på 5:2-dieten-tåget. Eftersom jag sedan några veckor tillbaka slutat träna så måste jag förstås hitta på något. Halvsvält ett par dagar i veckan är väl OK, antar jag. Första 2-dagen var i går. Menyn bestod av:
Frukost: 2,5 dl lättyoghurt och en halv banan
Lunch: 2 kokta ägg och ett halvt äpple
Middag: Buljong med skivad, kokt kyckling
     Dagen gick väl i stort sett bra, man behöver ju inte så jäkla mycket kalorier om man bara sitter på en kontorsstol framför datorn på vardagarna. Kvällen däremot var lite seg, det är lite tungt att lägga sig hungrig. I dag är vanlig ät-dag, och så är det dags för nästa halvsvältdag på torsdag. Fredag–söndag är det käka som vanligt-dagar. Och så ska man hålla på så de närmaste månaderna.
     Ska väl gå, antar jag. I morse ställde jag mig på vågen. Viktnedgång på ett dygn: 1,2 kg. Men det äter jag nog upp i kväll, jag känner redan doften av nypoppade popcorn. Och jag tänker inte kontrollväga mig i morgon! Nä, man får väl hoppas ändå att dieten ger resultat på sikt. För gravid gubbe vill man ju inte vara.