Förvisad till krogen

 HELLRE KARAOKE ÄN KÄRRINGTRÄFF.
Gumman skulle ha cirkelträff hemma hos oss i går kväll. Vilken cirkel vete f-n, hon har så många cirklar med sina väninnor. Jag fick i alla fall inte komma hem och störa. Jag körde buss i går, och mitt pass slutade vid 19-tiden vid Fridhemsplan. Vad göra? Jo, först ta en Jäger och en Guinnes på Fridhem. Därefter ett par oktoberöl på Löwenbrau, där det visade sig vara oktoberfest med umpabumpa, och vidare till förorten och den lokala syltan där det var karaoke-kväll. Kul med alla folk som greppar mikrofonen och drömmer om en karriär långt från den trista vardagslunken.
     Vid 23 gick jag i alla fall hem. Och då var hela käringgänget fortfarande kvar! Jag hälsade, tog ett glas vin och gick in i arbetsrummet. Tyvärr kunde jag inte hälla i mig för mycket – körde buss även i dag med start vid 10.43. Men jag var i alla fall nöjd med kvällen, trots att jag var hänvisad till krogen :) och arbetsrummet :(.