Parfymkris
DET DOFTAR DOLCE.
Gumman har hamnat i en livskris. Ja, det är så hon beskriver det själv. Om jag tillåtits göra en analys hade jag kallat det något helt annat.
Vad gäller då saken? Jo, håll i er nu alla grabbar som jag är övertygad om – till skillnad mot alla tjejer – inte förstår ett dyft av det här: Favoritparfymen har slutat säljas!
– Jag läst om det på nätet, förklarar Gumman med darrande och ångestfylld röst. Och så har jag gått runt i alla skönhetsbutiker i city. Parfymen är slut överallt!
Big deal, svarar jag på mitt vanliga diplomatiska (obs ironi) sätt och föreslår att hon väl får välja något annat ljuvligt doftmedel.
– Du förstår inte, fräser hon. Jag har haft den här parfymen i över tio år och jag har fått mycket beröm för den.
Men så lätt ger sig inte Gumman. Hon gick in på någon internationell köp-och-sälj-sajt och lyckades hitta en stor flaska av den eftertraktade parfymen, som tydligen heter Dolce Gabbana Red, av vad jag förstått.
– Den kostar 2 000 och räcker i ett par år.
Gummans livskris är avvärjd, eller i alla fall framflyttad. Nu får vi bara se om den amerikanska säljaren levererar. Det är inte första gången Gumman blir blåst på nätet, om man säger så.