Parfymkris

DET DOFTAR DOLCE.
Gumman har hamnat i en livskris. Ja, det är så hon beskriver det själv. Om jag tillåtits göra en analys hade jag kallat det något helt annat.
     Vad gäller då saken? Jo, håll i er nu alla grabbar som jag är övertygad om – till skillnad mot alla tjejer – inte förstår ett dyft av det här: Favoritparfymen har slutat säljas!
     – Jag läst om det på nätet, förklarar Gumman med darrande och ångestfylld röst. Och så har jag gått runt i alla skönhetsbutiker i city. Parfymen är slut överallt!
     Big deal, svarar jag på mitt vanliga diplomatiska (obs ironi) sätt och föreslår att hon väl får välja något annat ljuvligt doftmedel.
     – Du förstår inte, fräser hon. Jag har haft den här parfymen i över tio år och jag har fått mycket beröm för den.
     Men så lätt ger sig inte Gumman. Hon gick in på någon internationell köp-och-sälj-sajt och lyckades hitta en stor flaska av den eftertraktade parfymen, som tydligen heter Dolce Gabbana Red, av vad jag förstått.
     – Den kostar 2 000 och räcker i ett par år.
     Gummans livskris är avvärjd, eller i alla fall framflyttad. Nu får vi bara se om den amerikanska säljaren levererar. Det är inte första gången Gumman blir blåst på nätet, om man säger så.
 
blåst på nätet, parfym, livskris, ångest