McCain och Snobben

SNOBBIG SENATOR.
Den amerikanske senatorn och tidigare presidentkandidaten, republikanen John McCain, besökte ju Sverige i dag. Och det blev en hel del hallå i media. När jag träffade honom 2003 på Snobben-museet i Kalifornien var jag ensam i ett av rummen med Snobben-teckningar, när McCain med livvakt och en representant för museet plötsligt dök upp. McCain nickade till mig, jag nickade tillbaka. Jag kände igen honom från TV, en liten ljushårig gubbe.
     Stället heter egentligen inte Snobben-museet utan det mer högtravande Charles M Schulz Museum and Research Center. Gumman, Döttrarna och jag hade bilat dit. Det ligger strax norr om den välmående och trista staden Santa Rosa, där vi bodde en månad i en fantastisk villa – ja, eller snarare en förvuxen, stor och modern skogskoja – efter att ha bytt bostad med en familj via en organisation som heter Intervac.
     Sade jag förresten att Jean Schulz tog emot oss och gav en liten snabbguidning? Hon är änka till den store Charles M. När vi var där var museet bara ett år gammalt. 
Snobben, McCain, senator, gubbe, änka, museum, hälsade, livvakt,