Ovän på Facebook

SMYGRASISTISK EX-KOMPIS.
Jag har sagt upp bekantskapen med den fotbollstokige Bajaren på Facebook. Alla hans delningar av främlingsfientliga tyckanden blev för mycket. Det är inte så att Bajaren är uppenbart och tydligt rasistisk; han låter i stället andra tyckare föra hans talan. Ärligt talat är inte heller de delade tyckarna uppenbart rasistiska, utan snarare förrädiskt och försåtligt smygande åsikter av både kända och okända åsiktsmaskiner. Kommentarerna däremot är otäckt råa och rasistiska.
     Jag skickade ett meddelande till Bajaren innan jag avslutade vänskapen. Tyckte jag behövde förklara mig. Jag tog upp det faktum att jag tidigare uppfattat min gamle arbetskamrat som en medkännande person och att jag inte förstått vad som hänt med denne numera skalliga person med de snälla ögonen. Kanske har han hamnat i fel grupp i Bajen Fans och låtit sig påverkas av deras rasistiska åsikter, för även om Bajaren är en stor och vältränad person så är han osäker och tyvärr lätt påverkbar av sin omgivning.
     Hur som helst vill jag inte ha rasister i min omgivning, vare sig det är på nätet eller i det verkliga livet.
Bajen Fans, rasistisk, fotbollstokig, åsiktsmaskiner, skallig