Bakfull och sjuk

 LÖRDAGSNÖJE.
Är på landet själv i dag. Åkte hit direkt efter fest hos svägerskan Barnskötaren och Vägarbetaren i deras hus i en by söder om Norrtälje. Genomförkyld och bakistrött efter en hel del vin, spetsat med öl och irländsk kvalitetswhiskey. Gumman släppte jag av vid trafikplats Rösa, där hon skulle ta bussen hem till Stockholm och morgondagens arbetsdag, innan jag körde till vår stuga på Väddö.
     Halvligger i soffan, mumsar på en påse jordnötsbågar och sippar Cola Zero framför TV:n. Det har blivit en hel del skidåkning och nu Tre Kronor mot Finland.
     Sista delen av gårdagskvällen tillbringade jag själv. Gumman, Barnskötaren och Vägarbetaren promenerade i väg till golfrestaurangen där det var levande musik och dans. Gumman älskar att dansa, speciellt om hon fått lite innanför västen. Men danskavaljeren, jag alltså, följde inte med. Förkyld och febrig stannade jag kvar i huset och tittade på Love Actually tillsammans med en vinflaska, efter att ha vunnit kvällens omgång av Texas Holdem. Passade mig perfekt, lugnt och skönt och den härliga feelgood-filmen.
     Trist bara att förkylningen vägrar ge med sig, är inne på femte dagen nu.
whiskey, dans, feelgood, Love Actually, danskavaljer, influensa