Stjärnor utanför Stockholm

 STJÄRNKLART PÅ LANDET.
Varje gång när jag nu går ut och pissar ut resterna av mitt vita dunkvin så står jag i snålblåsten och tittar ut på den svarta, molnfria himlen. Fasen vad mycket stjärnor jag kan titta på, alltmedan jag försöker få strålen att gå i medvind och försöker parera vindarnas tvärkast.
     En stjärnklar himmel är inget man ser om man bor i Stockholm. Det är en av sorgerna som jag känner av att bo i Sveriges centrum. Även om jag bor i en västerförort så syns ändå inga stjärnor; belysningen från storstaden syns överallt i Storstockholm och förstör det naturliga nattljuset.
     Det är inga stjärnor på Slottet och det är inga stjärnor runt Stureplan. Det är stjärnor på himlen, and I Just Love It!
pissa, stjärnor, sorger, naturligt, dunkvin, snålblåst