Dags förbjuda tiggarna

 SKRÄPIGA TROTTOARER.
Hey, heey. Pliiiiis.
     Du har väl hört det. Till leda. Jag har sagt det tidigare och säger det igen: Förbjud tiggarna! Extra aktuellt är det nu sedan DN/Ipsos opinionsundersökning visar att invandringen är den näst viktigaste frågan. Var femte person tycker alltså det. Skrämmande!
     Jag har hävdat, och hävdar alltjämt, att det är just tiggarna som är orsaken till svenskarnas ökande negativa inställning mot invandringen. De romska tiggarna finns numera överallt. I småstäderna, här i Stockholms förorter och inne i city. På väg till mitt jobb innanför tullarna passerar jag varje dag fyra tiggare. När de började dyka upp så gav jag en guldtia i veckan. Det har jag slutat med för länge sedan. Tiggarna är för många, de är för påträngande, de är skräpiga inslag i stadsbilden och – framförallt – de ger oss dåligt samvete, trots att Sverige som land ju är frikostigt vad gäller stöd till fattiga länder.
     När nu Norge är på väg att följa Danmarks exempel att förbjuda tiggarna, så kan vi förstås vänta oss en allt större invasion till Sveriges trottoarer och gathörn. Därför måste även vi förbjuda tiggeriet.
     För mig är invandringen inte alls en stor fråga, jag tycker det är självklart att vi öppnar våra gränser för människor i nöd. Sysselsättningen, jobben, sjukvården, miljön och jämställdhet kommer mycket högre på min prioriteringslista. Och det skulle aldrig följa mig in att rösta på SD bara för att jag är trött på tiggarna, jag är alltför påläst för det – till skillnad mot så gott som alla som röstar på det unkna partiet utan att orka eller bry sig om dess politiska program. Däremot tror jag att många av de här slöa icke-tänkande svenskarna retar sig på tiggarna, sätter likhetstecken mellan tiggare och invandring och därefter röstar på SD.
     Jo, jag vill ha bort tiggarna. En anledning är att jag helt enkelt är trött på att se dem och höra deras vädjande röster. Den andra, så mycket större, anledningen är att jag vill ha bort dem för att på så sätt rycka bort ett skäl till varför folk röstar på SD, som ju är det enda partiet som uttalat att man vill förbjuda tiggeriet.
förbjud tiggarna, skräpigt, påträngande, ger SD röster