Gubbe goes Ship to Gaza

FRIHETENS SKEPP.
Nu har israelisk militär bordat ett skepp ur Ship to Gaza-konvojen. Igen. På internationellt vatten. Igen. När de attackerade ett skepp 2010 och dödade nio personer ur besättningen blev jag så upprörd att jag satte upp mig på en lista av frivilliga för kommande års konvoj. Men jag kom aldrig i fråga; kön var antagligen för lång av engagerade som ville göra en handfast nytta. En annan stridbar gubbe är ju med – svenskisraelen Dror Feiler – och han får väl representera oss 60+-are.
    Nattens bordning av ett skepp lastat med bland annat medicin och solcellspaneler är ytterligare ett övergrepp från den arroganta ockupationsmakten Israel, som åter spottar världssamfundet i ansiktet.
spottar i ansiktet, Gaza, nio döda, övergrepp, Israel
Ralph Haglund

Se https://israelintheworld.wordpress.com/2015/06/29/vapensmuggling-till-gaza/

så kanske du fattar lite bättre, Läs sista länken så ser du precis vad Israel får och ska göra enligt internationell l ag. Det är alltid farligt att prata om vad man inte har en aning om.

Svar: Antingen skojar du, eller så är du medveten – eller helt omedveten – om den källa du hänvisar till. Jag vet inte vilket. Men uppenbart, käre Ralph, är att du talar i egen sak eller helt enkelt är – omedveten om vad du talar om.
Gubbliv