El Madrigal i parken

 EL MADRIGALS KÄRNA.
Var på Lasse i parken i Hornstull på Söder häromkvällen. Jag var tillsammans med svågern Vägarbetaren, som snart går i pension. Vi hade FF, frufritt alltså. Damerna var i Tornedalen för att söka sina släktrötter. Jag hade bjudit in Vägarbetaren till mig. Vi började med att ta några öl på min balkong. Efter att ha sökt efter musik på nätet hittade jag att det skulle vara countrykväll på Lasse i parken. Så vi drog förstås dit för att käka, dricka och lyssna på musik från utescenen.
     Himla trevligt var det. Tre artister uppträdde. De två första – lite väl lågmälda Virgina and the Flood och tråkiga Pugh-kopian Jan Jonsson & High River Band – var inte överdrivet kul. Det tredje, svenska countrybandet El Madrigal, var däremot riktigt bra. Sedan kan man förstås undra varför ett svenskt countryband tagit namn efter fotbollslaget Villareals hemmastadion?
     På hemväg stannade vi till vid klassiska Löwenbräu vid Fridhemsplan, för att avsluta på balkongen igen med några glas vitt vin, Allt medan fruarna försökte sova i nattljuset på hotellet i Korpilombolo.
öl och vin, balkongen, Lasse i Parken, Pugh, countrykväll, Löwenbräu, Korpilombola, frufritt