Premiär på China

 MELANDER I HATTEN.
Blev medbjuden på premiärfest på Chinateatern i Stockholm, musikalen Sällskapsresan. Vårt sällskap började med middag på KB (Konstnärsbaren) och minglade sedan på röda mattan och i teaterns lobby. Packat med kändisar, förstås. Hälsade bland annat på Bosse Parnevik, Ted Åström, Bengt Palmers och trollkarlen John Houdi. Lasse Åberg? Jo, han var förstås också där. Liksom Sven Melander, fast på scen, som fyllot Berra som efter 35 år fortfarande inte hittat Pepes Bodega. Många autografjägare och kändisfotografer. Fast jag var förstås inte intressant för någon av dem.
     Nåväl, efter att ha druckit ett par glas bjudsprit – blaskig sangria förstås, det handlar ju om charterresa till Kanarieöarna – så slog vi oss ned på parkettens trettonde rad i den fullpackade salongen. Mycket var sig likt från filmen, fast nu med sångnummer tillagda förstås. Jag ruttnade redan efter en halvtimme, sade adjö till mitt sällskap och lämnade teatern. Life is to short for crap! Och så var jag förstås törstig.
     Tog i stället tunnelbanan till min förort och slank in på den lokala syltan där jag sittande på uteverandan drog i mig några öl. Och mådde gott. Saknade alls inte China eller minglet på teatern och eventuellt den efterföljande premiärfesten. Mingla är inte kul, jag orkar max en timme innan jag ruttnar. Å gubbarna på verandan tyckte det var kul när jag satte på mig den vita solhatten med SunTrips logotyp. 
kändisfest, premiär, Lasse Åberg, Sällskapsresan, sylta, sangria, China