Hellre fängelse än fru

 FRÅN FRU TILL HÄKTET.
Under ett gräl med Mrs skrek den vitale 70-åringen Lawrence John Ripple att han hellre skulle sitta i fängelse än leva en dag till med henne. Han menade tydligen allvar, rapporterar Kansas City Star.
     Ripple, hemmahörande i Kansas City, gick ned till Bank of Labor på 756 Minnesota Avenue och lämnade över en lapp till Kassören där det stod:
     Jag har en pistol. Ge mig pengar!
     Kassören gjorde som rånaren ville. Men resten av rånet liknade inget vanligt bankrån, för rånaren Ripple gick bara och satte sig på en stol i bankens entré. När väktarna kom lämnade han över sig och tillsammans satt de och väntade på att polisen skulle komma. Nu väntar en federal rättegång mot 70—åringen och besked om hur länge han får ny bostad, garanterat frufri.
     Efter att ha läst denna udda nyhet på nätet ropade jag på Gumman och berättade.
     – Jaha, så kan du identifiera dig med den där gubben, undrade hon.
     Jag hejdade mig där och förklarade att jag inte har några som helst problem med min kära. Fast nöjd var jag ändå på något sätt med att ha visat att ”jaja, så kan det gå, när tjatet blir för mycket”.
tjatig fru, föredrar fängelse, rån, häktet, pistol, bråk