Påtvingad reklamfilm

 BABBLANDE REKLAMARE.

Jag avskyr när jag hamnar på en sajt där en film dras i gång med någon lallande idiot som kör sitt infantila reklammanus. Det är rena överfallet! Jag har absolut inte bett om detta. Ibland sitter man ju och surfar lite sent. Då vill man varken väcka Gumman eller Grannarna. Desperat letar jag efter stoppknappen eller ljudlöst-knappen på tangentbordet. För det mesta lyssnar jag på lite skön stillsam Americana. Ja, det tvärdör, i alla fall i mobilen. 
     På TV och radio väljer man om man vill titta eller lyssna på reklam-kanaler (och förstås byta när reklamsjoken dyker upp). Men den valfriheten finns inte på nätet. 
     Ja, jag ser att det ligger en reklamfilm där. Men jag vill kunna välja att spela upp den – och inte bli påtvingad!

reklam på nätet, överfall, ingen valfrihet, lallande idiot