Hurtigrutten WTF

 SNEDSEGLING?
I dag drar Gumman och jag i väg på en veckas semester och ska åka båt: Hurtigrutten längs de norska fjordarna från Bergen upp till Lofoten. Det är en resa som jag alltid velat göra, men jag ville spara den tills att jag gått in i pensionärslivet. I höstas sade gumman att vi kan väl boka denna resa nu – man vet aldrig om man kommer i väg annars (läs: lever när det eventuellt skulle bli aktuellt). Allt enligt hennes paroll Why not – eller min: What the fuck. Transsibiriska järnvägen är en annan sådan där stillasittande långresa som jag planerat in som pensionär. Får väl se när det blir aktuellt för den långresan.
     Hursomhelst kommer jag inte att ta datorn med mig till Norge och i stället satsa på att umgås med gamlingar från Tyskland, Japan och USA – som jag hört åker denna färja en masse. Så det innebär att jag inte kommer att blogga på en vecka. Ni trogna bloggläsare, och även ni som tillfälligt råkar hamna på Gubbliv, får stå ut med några dagar utan smarta och roliga inlägg från en gubbe:)
Hurtigrutten, Bergen, Lofoten, Transsibiriska, gamlingar