Män vill ha kontakter

 MÅNGA KONTAKTER KAN DET BLI.
– Och så kanske vi kan sätta ännu en kontakt i hallen, säger jag och pekar ut den tänkta placeringen för Elektrikern.
     – Varför ska vi ha en ful kontakt där, vi har ju redan en i hallen, undrar Gumman.
     – Kan vara bra att ha, säger jag. Man vet aldrig vilka behov som kan uppstå.
     Elektrikern skrattar och säger att det är typiskt män att vilja ha fler kontakter. Kvinnor tycker att kontakterna och sladdarna är fula och vill ha så få som möjligt.
     – Det här tänket hos män och kvinnor är inget ovanligt, säger han. Det har jag mött många, många gånger. Det är något speciellt med män och elektricitet. Nästan som det vore en trygghetsgrej.
     Jag lägger ned min röst. Gumman får som hon vill: så få kontakter som möjligt.
elektriker, kontakt, kvinnor, män