Slut av allergi

 KATTEN SÅ TRÖTT!
Slut som artist. Det är väl den bästa beskrivningen av min situation just nu. Allergin gör att jag blir dödstrött. På lördagskvällen när Gumman och jag skulle ut till stugan skulle det bli fest, var det meningen. Jo, tjena. Efter en och en halv öl stupade jag i säng redan vid nio. Somnade direkt. Nästan samma var det på fredagskvällen efter att jag kört ett långt busspass. Då orkade jag med två och en halv öl innan jag stupade, vid samma tid, runt nio. Det är liksom inte likt mig.
     Orsaken? Den förbannade allergin! Jag är allergisk mot både björk och gräs och har haft en tuff maj. Att det kliar i ögonen och att näsan snörvlar stör mig inte. Det är den förlamande tröttheten som är värst. Samma varje år, med förödande resultat för kroppsformen. Det är liksom inget snack om att komma i form till Summer Beach. Jag orkar helt enkelt inte träna. Sanningen är att jag inte orkar så mycket annat heller, utom att jobba.
     Ändå har jag sedan snart två år tagit regelbundna sprutor på Allergimottagningen på S:t Görans sjukhus i Stockholm för att försöka ”vaccinera” bort allergin. Det ska pågå i tre år totalt. Tyvärr har jag inte märkt en enda förbättring. Men, men, man kanske inte ska klaga, det finns de som har större fysiska problem än jag. Men ibland blir man bara så trött och less.
     Får se hur länge jag orkar i kväll. Är kvar i stugan, skjutsade Gumman till bussen mot Stockholm tidigare. Webbredaktören gör snart samma sak med sin sambo Sekreteraren. Sedan kommer han över för lite fest; de har stuga bara några kilometer härifrån. Eftersom Webbredaktören är deltidspensionär har han valt att gå ned i arbetstid och jobbar nu enbart tisdag–torsdag. Och jag ska ”jobba” från landet denna vecka. Öppet för party på söndagskvällen! Om jag nu bara orkar.
dödstrött, katten, allergi, buss, två öl, less, söndagsfest!,