Bevakad på nätet

 STOREBROR SER OSS.
Jag tycker det bara blir mer och mer sponsrad reklam på min Facebooksida. Förut var annonserna bara i spalten till höger men nu dyker de även upp bland inläggen. Och att de är anpassade till min ålder och mina intressen framskymtar förstås, det är lite George Orwell över det hela. Övervakningssamhället som ser allt och vet allt.
     När jag nu verkligen granskade (vilket jag inte brukar göra) annonserna så är min profil tydligen följande: Sexgalen gubbe med potensproblem som älskar sexiga underkläder, mycket gärna söker nya partners, vill byta boende, kostar på mig en lyxhelg, gillar att supa, fascineras av spöken och älskar läder och nitar.
     Dessa sponsrade annonsörer dök upp på min startsida:
• Sexiga Hipstertrosor (underkläder)
• Elitsinglar (dating)
• Present till din kära? (mer sexiga underkläder)
• Lyxigt på Liljeholmskajen (nybyggda lägenheter från JM)
• 52-årig man önskas! (dating)
• Vem drabbas? (potenslinjen.se)
• Vinn en herrgårdsweekend (Coop-tävling)
• Träffas och ha riktigt skoj? (dating)
• Seniorboende i Frankrike (för 55+-are)
• Vägen till drömkroppen (World Fitness News)
• Rock+metal+shop (för rock- och metal-fans)
• Spökvandring Gamla Stan (sommarteater.nu)
• Prisma julsnaps 2013 (svenskasnapsar.se)
• Möt kvinnor nära dig nu (dating, eller community som de kallar det)
     Profilen på mig är väl inte direkt hundraprocentig, men ärligt talat så gillar jag faktiskt sexiga underkläder, rock och nya boenden. Men dating är inget för mig, jag är så nöjd med Gumman min.
sex, potens, sprit, dating, hårdrock, spöken