Inte längre datatrött

VAKNA UPP NU, DET ÄR NYTT BLOGGÅR!
Hade en rejäl svacka i bloggandet – och datoranvändande överhuvudtaget – under jul- och nyårshelgerna. Kändes bara som att jag behövde vila och bara koncentrera mig på att titta på TV, äta, dricka, slumra, ta promenader och gå på bio. Faktiskt jäkligt skönt. Gumman däremot kan aldrig koppla av, det är främst Facebook och Wordfeud (alltså Alfapet i mobilen) som hon engagerar sig i. Från morgon, när hon vaknar, till kväll, innan hon somnar. Förstår inte hur hon orkar vara så uppkopplad hela tiden.
     Men nu är jag tillbaka framför datorn igen, på jobbet. Och med det är jag i gång med bloggandet igen. Har nu bloggat i snart två år och aldrig haft så här långt uppehåll, senaste bloggade jag den 1 januari. Kollar sidans statistik. Den visar märkligt nog att jag haft flera bloggare dagligen trots att jag inte skrivit några nya inlägg på en vecka. Och med en märkbar läsartopp den 7 januari, alltså i går. Kan det bero på att folk, liksom jag, kommit tillbaka till jobbet och det är därifrån man sköter bloggkollen (i smyg då förstås så inte arbetskamraterna och framförallt chefen inte ser något)? Ja, inte vet jag. Ännu märkligare blir det när jag läser vilka blogginlägg som varit populärast senaste veckan. Toppar gör Jag faller (om drömmar) från den 12 juli 2013, följt av Grekiska mörkermän (om fascistpartiet Gyllene grynings framfart) från den 14 juni 2013 och med Bedragen på nätet (om när Gumman blev blåst på en bedragerska) från den 3 juni 2013. I och för sig är väl både drömmar, högerspöken och nätbedragare ständigt aktuella ämnen.
     Gott nytt 2014, förresten! The Old Grumpy Man is Back! Här ska fanimej bloggas!
wordfeud, facebook, fascism, Gyllene gryning, drömmar
Per-Anders

Känner igen det där med Wordfeud. Det plingar lite då och då i sambons smartphone, särskilt när vi lagt oss. Folk verkar sitta uppe på nätterna och spela de där ordspelen.

Svar: Jag har kompisar som har mobilfritt i sovrummet. Låter som en bra idé...
Allan Ladd