Medalj till USA

 PILSNER OCH BOULE.
Han påstod att han flytt hemlandet USA för att han var efterlyst för ett brott. Killen han ramlade in med var en svensk bög som bråkat med sin pojkvän. Båda kom från någon slags tillställning.
     De slog sig ned i baren på klassiska Löwenbräu där Gumman och jag hamnat för ett par sista öl efter att ha varit på Boule Bar och spelat boule och ätit tillsammans med två andra par. Bögen var pratig, verkade riktigt trevlig men var förstås lite ledsen över bråket med sin kille. Men tydligen hade han i stället riktat in sig på Amerikanen, som bott i Sverige i ett halvår – senaste tiden med sin flickvän. Men Amerikanen var till en början ovanligt lågmäld – för att vara från det stora landet i väster – lite butter och snackade negativt om sig själv. Men sedan öppnade han upp och vi alla fyra hade trevligt tillsammans. När vi blev utkastade vid stängningsdags så kramade vi om varandra utanför entrén. Innan Gumman och jag gick mot tunnelbanan tog jag upp min guldmedalj som jag vunnit i bouletävlingen och hängde den runt halsen på Amerikanen.
     – You are what the medal says, sa jag. Number one!
     Jag fick en björnkram till och han tackade mig så mycket och tilltalade mig respektfullt Sir. Egentligen behövs så lite för att få folk på gott humör. Jag tycker att alla som mår dåligt är värda en guldmedalj.
bög, amerikanare, bråk, efterlyst, boule bar, björnkram