Wine and Me

 DRINKING WINE.
Vad ska jag säga, och vad ska jag göra? Det finns ingen lampa här ute i uterummet. Enda belysningen kommer från några småfyrar med värmeljus som Gumman tände innan hon gick och lade sig. Själv sitter jag kvar här. Har övergått till vin. Och har bestämt att jag ska sitta här och fyllna till och lyssna på min Spotyfiylista med Amerciana – lugn musik. Det blir inte lugnare än så. Största problemet är att det är så j­-la mörkt att jag inte ser tangenterna på datorbordet; många omskrivningar blir det. Men jag lutar mig åt min goda skrivsmaskinskunskap. Det högsta betyg jag fick i gymnasiet var just i maskinskrivning. Antagligen berodde det på att jag spelade piano då; min fröken sade att jag hade en styrka i mitt lillfinger som ingen annan hade.
     Vet inte hur det är med er. Men jag blir lycklig bara jag har bra musik och tillräckligt med dricka. Och det har jag nu. Och vetskapen om att Gumman har somnat och jag har ett annat rum att sova i – med Gummans välsignelse – gör mig än mer lycklig.
     Nu är klockan över 01.00. Tråkiga är att det redan är j-ligt mörkt. Det skulle aldrig vara fallet i Norrland. Om ett par veckor drar jag till Arjeplog, och där är det ljust och gott om öring!
vin, mörkt, Spotify, maskin, dricka, Arjeplog