Guld av Ribbing

 VETTIG KVINNA.
Hon kom emot bussen vid hållplatsen vid Hötorget. När det var tio meter kvar skyndade hon på stegen. Jag hade inte bråttom, jag låg före i tidtabellen.
     – Tack så hemskt mycket att du väntade, sade Magdalena Ribbing när hon klev på bussen.
     – Jag väntar alltid på dig, svarade jag.
     – Du får en guldmedalj av mig, sade hon leende.
     Jag har alltid gillat vettikettexperten Magdalena Ribbing. Jag gillar när folk är så tvärsäkra och minsann vet hur vi ska uppföra oss i livets vardagliga situationer. Och så ser hon bra ut på sitt strama sätt och verkar så vänlig. När hon klev av bussen på Östermalm (förstås!) ropade hon till mig och tillönskade mig en fortsatt trevlig kväll. Vilken kvinna hon är denna Ribbing.
ribbing, vacker, vett, etikett, tidtabell, buss