Nyår för kluriga

 NYTT ÅR, APOR!
Vi har nu gått in i Apans år, enligt den kinesiska astrologin. Året sträcker sig från den 8 februari till den 27 januari 2017. Typiska egenskaper för folk som är födda i Apans år är att de är talföra, charmiga, sociala och kluriga.
     Själv är jag en häst, med typiska egenskaper som aktiv, alert, social och självcentrerad. Och det kan väl stämma ganska bra, ungefär lika bra som mitt stjärntecken som är Skytten där jag beskrivs som en humoristisk, generös, idealistisk, optimistisk och överdriven entusiastisk person. Däremot ställer jag mig lite tveksam till elementen. I den kinesiska astrologin har jag trä, i västvärldens har jag eld.
     Gummans djur är förresten gris, hur man nu ska tolka det...
klurig, häst, självcentrerad, eld, entusiastisk, astrologi, apans år