Hard Rock at the Gym

 INSPIRATION PÅ GYMMET.
Jag var egentligen inte på humör och inte speciellt sugen efter att ha kukat ur från senaste träningen. Men oj, vad snabbt jag kom i gång. Tre raka – Stiff Upper Lip (AC/DC), Pictures of Home (Deep Purple) och Sound of Madness (Shinedown) – gav mig den kickstart jag behövde för att få upp flåset på motionscykeln på Friskis & Svettis. Nej, det var förstås inte musik från Friskis egen mesiga hissmusikslista utan min Spotify-lista som kort och gott heter Hard Rock. Den har räddat mig från flera oengagerade träningspass.
     Nu blev det bara cykling i en halvtimme, 130 situps och stretching. Högeraxeln är inflammerad, så hantelpasset med lätta vikter är struken sedan en tid tillbaka. Men skönt att hålla i gång 2–3 pass i veckan i alla fall. Det viktiga är ju att ligga på rätt sida tresiffriga vikten, ligger just nu farligt nära – på dryga 99 kilo.
hårdrock, Shinedown, skadad axel, kukat ur, flåset, AC/DC, Deep Purple