Bojkotta Turkiet!

 FUCK ERDOGAN!
Jag har alltid undvikit resor till Turkiet. Har aldrig gillat det odemokratiska styret, behandlingen av kurderna och förföljandet av journalister. Sure, jag har haft folk i min närhet som åkt på solsemester dit men jag har alltid avstått – trots att jag verkligen skulle vilja uppleva Istanbul, staden mellan öst och väst.
     Nu är det värre än någonsin i skitlandet. Den turkiska regimen, med diktatortypen Erdogan i spetsen, har beordrat masstängningar av medier. Tre nyhetsbyråer, 16 TV-kanaler, 23 radiostationer, 45 dagstidningar och ytterligare flera tiotals tidskrifter och förlag stängs ned på order från den turkiska regimen. Dessutom finns order om att gripa ytterligare 47 journalister. Gripandet av journalisterna är det senaste i raden i den turkiska regimens påstådda försök att rensa ut personer misstänkta för att vara inblandade i den misslyckade militärkuppen den 15 juli. Erdogan vill på alla sätt tysta kritikerna.
     Kanske dags nu, kära soldyrkarande svenska charterresenärer, att välja ett bättre resmål!
fuck Erdogan, skitland, diktator, förföljelser, Turkiet