Försenad spritleverans

 HOVLEVERANTÖREN I ÄLMSTA.
Fasen, upptäckte för sent att det skulle ta sex (!) arbetsdagar för att få den ganska stora vin- och ölbeställningen som jag bokade i morse. Meningen var att jag skulle hämta upp den nu på fredag i Pappersstugan i Älmsta på Väddö på väg till vår stuga. Vi väntar nämligen gäster och det vore skönt att inte behöva trängas på Systembolaget inne i Norrtälje för att fixa drickat. Så mycket bättre då med bolagets ombud i Älmsta, tänkte jag.
     Jo, tjena. Hur i h-vete kan det ta så lång tid för en leverans? Trodde det skulle räcka med ett par dagars varsel. Och inte gick det att avboka nätbeställningen. Så jag skickade ett mail till kundsupport. Och se på fasen, jag fick svar nästan direkt från Kommunikatör Patrik:
     Troligen är någon av varorna i din beställning slut på den depån där din beställning packas, då tar det några extra dagar, annars skulle den ju ha kommit fram till på fredag (27:e). Jag ringer ombudet Pappersstugan och säger att du inte kan hämta din beställning.
     Bra i alla fall att något sker skyndsamt på statliga Systembolaget. Fast drickat får jag förstås fixa själv, med trängsel och kånkande till bilen.
Systembolaget, vin, öl, ombud, sen leverans, trängsel, Norrtälje