Horhus på Friskis

 MUM (AND DAD).
Efter avslutat pass på Friskis & Svettis, duschade jag, låste upp mitt skåp och började klä på mig. Förundrat tittade jag på de Två killarna framför spegeln. Den ene höll säkert på att blåsa och fixera frisyren i 3–4 minuter. Båda använde starka deodoranter och krämer på både kropparna och i håret. Fan, det luktade horhus! Och det vill man ju inte ha i männens omklädningsrum.
     Läste förresten i Metro att det är Parfymfria veckan denna vecka, på initiativ av Astma- och allergiförbundet. Tydligen är det en massa personer som far illa av passiv parfymering. Det kan vara något att tänka på, inte bara för alla doftande kvinnor utan tydligen även för unga parfymerade män. Själv slutade jag att mumma (uttryck som kommer från en av de första roll-on-deodoranterna: Mum) mig under armarna och använda Aramis rakvatten redan i slutet av tonåren, alltså för över 40 år sedan.
     Och är det inte lite fjolligt med killar som luktar parfym?
luktade horhus, fjolligt, parfymering, allergi, Aramis, Mum for men