Fjollan och jag

FJOLLAN LINDARW.
Vem hade trott att dragshowartisten och bögen Christer Lindarw – som två gånger valts till Sveriges vackraste kvinna (!) –och jag skulle ha något gemensamt?  Men det har vi, faktiskt!
     Han är ju högaktuell nu, dels för memoarboken This is my life och – som han påstår – After Darks stora show This is it!. Självklar har han dansat runt i media för att sälja in sig själv och sina prylar senaste månaderna. I tidningen Vi stöter jag på ett av alla porträtt av Lindarw. Och det är just där som jag läser något som gör att jag plötsligt är helt connectad med denne androgyne man-kvinna. Under ”Plagg jag aldrig skulle ta på mig” listar han nämligen följande:
     Foppa-tofflor, trenchcoat, vadderad täckjacksväst, västkust-marstrand-look med vita brallor och seglarskor.
     Jag hade inte kunnat säga det bättre själv. Hell Lindarw! Fast jag känner ingen direkt släktskap över hans ”Bästa sminktips för kvinnor 50+”, så de vägrar jag kommentera…
fjolla, Christer Lindarw, släktskap, sminktips, dragshow, After Dark