Generös Outlaw

 HÅLL KOLL PÅ DENNE MAN!
Han har ett bra efternamn, Sam Outlaw, liksom passande för genren americana, en lite råare och lugnare form av country – min favoritmusik helt enkelt. I går kväll var Gumman, jag, Åkaren och Sekreteraren på plats på Kägelbanan vid Södra Teatern i Stockholm för att se honom live. Med sig hade han duktiga sångerskan Molly Parden (vilka andrastämmor!) och den utsökte halvmexikanske (tror jag av döma av utseendet) gitarristen Reverend Baron.
     Sicken konsert det blev! Tyvärr finns det inga sittplatser framför scenen utan bara plats för ståpublik. Men jag baxade fram en fåtölj snett till vänster om scenen och kunde lugnt och stilla sitta och sippa på min öl och samtidigt ha perfekt utsikt.
     Sam Outlaw avslutade konserten med att köra unplugged mitt på golvet framför scenen, tillsammans med sina musiker, och med publiken i en ring runt omkring. Verkligen personligt och generöst.
     Nämnde jag förresten att Sam Outlaws album Angeleno är producerad av Ry Cooder, bara en sådan sak! Tidningen Rolling Stone klassade förra året Sam Outlaw som 10 New Contry Artists You Need to Know.  Jag håller med den gamla rockbibeln, som fortfarande verkar ha tummen på musikpulsen.
Sam Outlaw, Ry Cooder, Rolling Stone, New Country Artist, americana