Quiz på syltan

 SJU KOTOR HAR GIRAFFEN.
Gumman och jag hamnade mitt i en frågesport på kvarterskrogen i går kväll. Vi skulle bara ta ett par öl och käka lite av deras smaklösa asiatiska mat. Men vi blev övertalade att stanna, av syltans stamgäster – i huvudsak byggjobbare som i alla verkar heta Janne. Ja, utom Loffe förstås, göteborgaren som totalt lever upp till myten om den goe, rolige Kal. Efter att ha toppat ordvitsandet med att tala om varför Sveriges bästa sexmänniskor kommer från Örebro (med att härma gnälldialekten och säga ”Det går inte”), så stönade alla i lokalen (som faktiskt kan liknas vid ett stort vardagsrum med sex bord och där alla hör vad det talas om). Loffe själv verkade trött på sitt Tourettes-liknande vitsbeteende:
     – Ibland är jag så jäkla trött på mig själv. Tänk om jag exempelvis hade ryska i mitt huvud i stället för alla vitsar.
     Nåväl, quiz blev det. I regi av Finnen. Gumman och jag kom på en hedrande andraplats bland de fem tävlande grupperna. Bra så. Efter att ha avslutat med ytterligare en öl och en Jäger sade vi adjö till stammisarna och gick hem för att avsluta med ett glas vin framför TV:n.
bästa sexet, göteborgare, syltan, frågesport, Jäger, ryska