Senatorn och Snobben

 GILLAR JORDNÖTTER.
John McCain dog häromdagen. Ja, ni vet han senatorn. 2004 var han av republikanernas representanter i presidentvalet, men han föll på målsnöret. 2008 blev han dock nominerad och torskade stort mot Obama.
     Jag stötte ihop med han då, McCain. På ett verkligt udda ställe, nämligen Snobben-museet. Eller som det så fint heter officiellt: Charles M. Schultz Museum. Det ligger i Santa Rosa i Kalifornien, och det var också där vår familj bodde i ett hus uppe i bergen, där vi bytte bostad med vår hemma i Bromma. Gumman och Döttrarna hamnade med en guide, medan jag spankulerade runt och tittade på Snobben-prylar. I ett rum var jag alldeles ensam, när det plötsligt dök upp en biffig snubbe med öronsnäcka (Livvakt förstod jag senare) och tittade sig omkring. Han vände sig mot dörren och vinkade in en person som jag kände igen från TV och tidningar just som John McCain. Han kom i sällskap med någon som jag gissade var Museichefen.
     Jag pratade aldrig med McCain, eller bad om autograf. Vilket jag kanske borde gjort om han nu hade vunnit över Obama och verkligen blivit president. Jag ägnade mig i stället åt Snoopy och de andra figurerna i Peanuts
Obama, Snobben, McCain, Peanuts, 2004