CCR to the Death

 WHEN IT’S OVER.
Jag gillar kyrkogårdar. När jag var i Kalmar vandrade jag förstås runt bland gravstenarna på stadens kyrkogård. Hittade en väldigt speciell som också väckte känslor. Det är en hälsning från barnen till sin ”älskade pappa” som dog när han var 67 år.
     Det framgår inte om det var barnen som valde en strof ur en Creedence Clearwater Revival-låt, eller om det var en önskan från deras pappa. Hur som helst står strofen där:
When it´s over so the say
it´ll rain a sunny day
I know
shining down like water
     Jag kände genast igen textraderna. De är plockade från låten Have You Ever Seen the Rain?, från LP:n Pendulum (1970) och var en av två låtar som släpptes som singlar, den andra var Hey Tonight.
     Musik betyder oerhört mycket för mig, och jag gillar också CCR. Uppenbarligen betyder musik också mycket för den sorgedrabbade Kalmar-familjen.
gravsten, musik, sorg, Creedence, älskad pappa